Nom:
El cercle cromàtic.
Edat: De 4-5 anys.
Materials:
- Un foli en blanc.
- Colors, generalment de fusta.
- Una cartolina per utilitzar de suport.
- Un enquadernador per enganxar el cercle cromàtic, però que a la vegada es pugui donar voltes sobre si mateix.
- Tisores per retallar en rodona el cercle cromàtic.
- Compàs.
- Regle.
Espai
on es realitza:
L'espai a on es realitzaria la tècnica del cercle cromàtic seria a l'aula, ja que no és una activitat que es hagi d'utilitzar gaire material, ni embrutar l'espai.
Procediments:
Primerament
agafarem un foli de color blanc i el compàs i es realitza un cercle
a la mesura que creiem convenientment i seguidament quan ja tinguem
el cercle fet, es faran les divisions amb un regle perfectament
simètriques. Després visualitzarem a on van localitzats els colors
primaris, on els secundaris i terciaris, si cal, es pot anotar a fora
del cercle, ja que un cop pintat aquest es retalla. Seguidament un
cop s'hagi visualitzat a on va cada color corresponent, podem
procedir a pintar, començant pels colors primaris i seguidament amb
els secundaris i finalment terciaris.
Finalitzat de pintar amb tots els colors, agafarem les tisores i retallarem el cercle, el posarem a la cartolina com a suport i just al mig del cercle es posa “ l'agafador” per què quan s'utilitzi el cercle cromàtic pugui donar voltes sobre el seu propi eix. Li posem un títol, i finalitzada aquesta tècnica.
Finalitzat de pintar amb tots els colors, agafarem les tisores i retallarem el cercle, el posarem a la cartolina com a suport i just al mig del cercle es posa “ l'agafador” per què quan s'utilitzi el cercle cromàtic pugui donar voltes sobre el seu propi eix. Li posem un títol, i finalitzada aquesta tècnica.
Observacions:
Quan es facin la barreja de color,
primer posar el color més fort i després l'altre, això si, no
apretar gaire perquè quedaria malament i no sortirien els colors
correctament.
Amb els nens de 2-3 anys podriem adaptar-lo amb només els colors primaris, o també dólar-lis les pintures per fer les barrejes.Fotografia:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada